Inkijk
Eneco pakt de bilspleet monteur aan stond er vandaag in het nieuws.
Mijn interesse was gewekt, Bilspleet monteur? Wist niet dat een Bilspleet gerepareerd kon worden?
Vrij snel werd mij duidelijk dat met de “Bilspleet Monteur” het Bouwvakkers decolleté
wordt bedoeld.
Hoe en waarom, en wat is er mis met het bouwvakkers decolleté? Dacht ik bij mezelf.
Een werkman die aan werk is, heeft niet altijd door dat de broek iets afzakt,
en daardoor ontstaat er een soort van inkijk die je eigenlijk liever niet ziet.
Ach ja het hoort er nu eenmaal bij, sterker nog als ik een klusjesman vraag om iets te doen, dan verwacht ik een dergelijk tafereel, anders vertrouw ik zijn vakmanschap niet.
Stel je voor een monteur in strakke perfect zittende kleding, dat gelooft toch niemand!
Het voordeel van een beetje bilspleet is dat je er propjes en andere kleine dingetjes in kunt gooien, ben je ook gelijk mooi van die rommel af.
Maar goed als het aan Eneco ligt verdwijnt dit beeld voorgoed van de werkvloer.
Dat zal Eneco geen goed doen vrees ik.
Als er voortaan van die mannetjes in strakke overalletjes bij je thuis komen om je licht aan te sluiten, zal er een toch een lichte paniek zich van mij meester maken.
‘Weet deze gladjakker wel hoe het moet’? Lichtaansluiten, denk je dan?
Nee ik zou het anders doen als ik Eneco was maar helaas, ik ben Eneco niet!
De nieuwe werkkleding is ook nog ademend en bacterie werend, brrrr dat is geen kleding voor echte werkmannen.
Echte werkmannen stinken naar zweet, ze hebben vuil onder hun nagels, en hebben vieze slecht zittende kleding aan.
Dat hoort gewoon zo, sommige dingen moet je gewoon niet veranderen, waarom niet? Omdat het zo hoort.
Er veranderd al zo veel komende jaren, als we dit nou eens gewoon laten zoals het is?
We hebben behoefte aan echte hardwerkende werkmannen, die voorover gebukt met een slechtzittende werkmansbroek, ons een stukje inkijk geven, in iets wat niemand wil zien.
Echte werkmannen met eelt op de handen en soms ook op de ziel, maar dat hoort nou eenmaal zo.
Eneco zit er echt naast, en dat gaan ze op termijn echt wel merken vrees ik.
Bedrijven moeten zich goed realiseren dat het heel belangrijk is, om te weten wat hun klanten willen, en dat ze niet zomaar moeten denken dat ze onze gewoontes ook al zijn het slechte, kunnen veranderen zonder met ons te overleggen!
Wij consumenten hebben toch ook rechten!
Wij weten volgens de reclames toch al niet wat goed voor ons is, dus moeten we onze laatste echte slechte gewoontes met hand en tand verdedigen.
Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen, maar wel altijd een uitdaging.
Eppo
Meest recente reacties
Zo is dat Bart, deze onzin moet stoppen.
De blanke gezette Nederlander neemt ook geen uitstoot aan holle bolle Gijs....
Een wolf verkiest wild boven geitjes dus, inderdaad, in Flevoland hebben we ze nodig.
Hahaha!